Inte-så-juliga-kakor

Eftersom det är Lucia och tredje advent idag så tänkte jag att det skulle passa med lite julgodis här på bloggen, men sedan kom jag på att jag faktiskt inte har lust göra något julgodis just nu. Så jag tog fram lite annat istället.

Kakor=namnam, kokos=supernamnam, kakor+kokos=superdupermeganamnam.

Som sockerdrömmar, fast lite mindre söta och med smak av kokos.

Kokosdrömmar ca. 30 st
Du behöver:
150g margarin (rumstemp.)
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl kokos
1 tsk hjortronsalt
ca. 3-4 dl vetemjöl

Mixa margarin, socker och vaniljsocker tills det blir vitt och poröst. Blanda i kokos, mjöl och hjortronsalt. Låt degen vila i kylen en stund.
Dela degen i två delar och rulla ut till längder. Dela dem i lika stora bitar och forma små kulor. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ungefär femton minuter i 150 grader.



Goda till ett glas soja- eller havremjölk... ^^,

Cecilia


Kommentarer

Skriv något snällt är du gullig!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Egen blogg? Skriv den här:

Din kommentar:
Trackback
RSS 2.0